jump to navigation

Kenak perempuan Melayu senang kena rasuk November 24, 2009

Posted by sikkongang in Ngenjen....
trackback

Kinek tuk (sekarang) kita slalu dengar pasal budak sekolah kena rasuk…hysteria.. kat Sarawak tuk dolok (dulu) pun ada terjadi benda ya. Paling gempar ari ya kat sekolah di semenanjung pernah keluar dlm berita sekurang2 nya budak sekolah kena hysteria 3 ari sekali….yg pelik…slalunya yg kena adalah bdk pompuan melayu..jarang yg kena kat bdk lelaki atau pompuan bangsa lain….sik kesah la..apa pun….yang ingin aku padah (beritau) situk adalah tentang pengakuan sorang bomoh/pawang…suatu masa dulu…(masa ya aku tingkatan 3)….   

                                                                                                                                           Peristiwa tuk terjadi di depan mata aku…kerna yg kena sampuk adalah adik kepada ayah aku merangkap makcik aku la ya…  

 

Semua kelengkapan disediakan….(pakey proses pengubatan)       

 

Malam ya upacara pun dilakukan….                                
makcik aku terkiak-kaung (terpekik-terlolong)…mcm org gila jak aku diat… maklumlah…kenak rasuk ndak…        

 

perkara pertama yg dipolah (dilakukan)…..byk plk translate cito tuk

 

bomoh picit hujung ibu jari makcik aku…pasya nya cakap ngan makcik aku…”kluar ko dr tubuh org tuk”…makcik aku masih lagik terkiak-kaong….             

 

“kenak ko rasuk org tuk hah? Jawap!!!” wahai syaitan yang direjam???”         
                                       

Dengan suara garau, makcik aku menjawab… “sebab aku suka kaco gadis melayu..huaaa”….               

   

“kenak”..ty bomoh ya gik… “sebab!!”..suara garau makcik aku…    

 

“Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan Tak Menarik Hati, Tiada Memikat”, “Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik, Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK… ” Aduhai…             

 

harharrharrr. .. Dah, jangan dok mengulor dan mempercayai perkara tahyul… ..polah keja cepat…..

 

p/s : hahaha…padan muka kitakorang…..

Advertisements

Comments»

1. "eS@RLi" - November 24, 2009

cErItA NiH KAmEk dAh pEnAh bAcA..
aNd MMg kElAkAr.. aHaHaHaA.. =))

2. DNA - November 25, 2009

wakakakkka…
tak guna ko!!!
😀

3. sikkongang - November 26, 2009

hahaha…
alow bro….
blh bc ke citer tuh…
diolah lam bhs sawak tu…..

amacam…kena….hahaha….amponnnn…

p/s : tuk = ni…..situk = sini….sik = tak….diat = lihat…

4. "eS@RLi" - November 26, 2009

IhIksSS..
sOwAnG LaGiK AnK MuRid mU.. >> dna
;D


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: